Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol.32, n°8, mai 2010

 
  • The Effect of Three Cognitive Variables on Students’ Understanding of the Particulate Nature of Matter and its Changes of State, Georgios Tsitsipis ; Dimitrios Stamovlasis ;George Papageorgiou
  • Multi-level Assessment of Scientific Content Knowledge Gains Associated with Socioscientific Issues-based Instruction, Michelle L. Klosterman ;Troy D. Sadler
  • The Problem with Reform from the Bottom up: Instructional practises and teacher beliefs of graduate teaching assistants following a reform-minded university teacher certificate programme, Tracie M. Addy ;Margaret R. Blanchard
  • Evaluating Secondary Students’ Scientific Reasoning in Genetics Using a Two-Tier Diagnostic Instrument, Chi-Yan Tsui ;David Treagust
  • Adaptations and Continuities in the Use and Design of Visual Representations in US Middle School Science Textbooks, Victor R. Lee


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g922044981


mot(s) clé(s) :  recherche en éducation