Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol. 88, n°3, mai 2004

Thème :  Articles variés

 
  • Emotion metaphors and emotional labor in science teaching, Michalinos Zembylas
  • The practical epistemologies of the classroom: A study of laboratory work, Per-Olof Wickman
  • Explanation-driven inquiry: Integrating conceptual and epistemic scaffolds for scientific inquiry, William A. Sandoval, Brian J. Reiser
  • Using concept mapping for assessing and promoting relational conceptual change in science, Xiufeng Liu
  • Inquiry in science education: International perspectives, Fouad Abd-El-Khalick, Saouma BouJaoude, Richard Duschl, Norman G. Lederman, Rachel Mamlok-Naaman, Avi Hofstein, Mansoor Niaz, David Treagust, Hsiao-lin Tuan
  • Are language-based activities in science effective for all students, including low achievers?, Léonard P. Rivard Difficulties in learning the introductory magnetic field theory in the first years of university, Jenaro Guisasola, José M. Almudí, José L. Zubimendi
  • Exploring visuospatial thinking in chemistry learning, Hsin-Kai Wu, Priti Shah

    Informations complémentaires :
      http://www3.interscience.wiley.com/.../32122


    catégorie(s) :  théorie de l'éducation