Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol.93, n°3, mai 2010

 
  • An analysis of the supports and constraints for scientific discussion in high school project-based science, Nonye M. Alozie, Elizabeth Birr Moje, Joseph S. Krajcik
  • The armchair at the borders: The ldquomessyrdquo ideas of borders and border epistemologies within multicultural science education scholarship, Lyn Carter
  • Atoms, elements, molecules, and matter: An investigation into the congenitally blind adolescents' conceptual frameworks on the nature of matter, Sinikka M. Smothers, M. Jenice Goldston
  • Family sense-making practices in science center conversations, Heather Toomey Zimmerman, Suzanne Reeve, Philip Bell
  • Attending to student epistemological framing in a science classroom, Paul Hutchison, David Hammer
  • Doing the project and learning the content: Designing project-based science curricula for meaningful understanding, David E. Kanter
  • Examining how preservice science teachers navigate simulated parent-teacher conversations on evolution and intelligent design, Sharon Dotger, Benjamin H. Dotger, John Tillotson


Informations complémentaires :
  http://www3.interscience.wiley.com/.../home


mot(s) clé(s) :  sciences

catégorie(s) :  théorie de l'éducation