Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)


Référence :  Vol. 23, n°1, janvier 2010

Thème :  ‘After-Queer’ Tendencies in Queer Research

 
  • 'After-queer' tendencies in queer research, Susan Talburt, Mary Lou Rasmussen
  • After dark in the antipodes: pedagogy, place and queer phenomenology, Vicki Crowley, Mary Lou Rasmussen
  • Complicating hetero-femininities: young women, sexualities and 'girl power' at school, Claire Elizabeth Charles
  • 'After-queer': subjunctive pedagogies, Susan Talburt
  • Popular culture, the 'victim' trope and queer youth analytics, Daniel Marshall
  • Queer outings: uncomfortable stories about the subjects of post-structural school ethnography, Deborah Youdell
  • Can we play Fun Gay? Disjuncture and difference, and the precarious mobilities of millennial queer youth narratives, Mary Bryson, Lori MacIntosh


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g918783684~tab=toc~order=page


mot(s) clé(s) :  élève / étudiant, genre, inégalités