Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol.72, n°3, décembre 2009

 
  • Modes of reasoning in explanations in Australian eighth-grade mathematics textbooks, Kaye Stacey, Jill Vincent
  • Community college students’ views on learning mathematics in terms of their epistemological beliefs: a Q method study, Denna Wheeler, Diane Montgomery
  • Constructing mathematics in an interactive classroom context, Paul Lau, Parmjit Singh, Tee-Yong Hwa
  • The effects of cooperative learning on preschoolers’ mathematics problem-solving ability, Kamuran Tarim
  • Students’ perceptions of institutional practices: the case of limits of functions in college level Calculus courses, Nadia Hardy
  • Mathématiques de la vie quotidienne au Burkina Faso: une analyse de la pratique sociale de comptage et de vente de mangues, Kalifa Traoré, Nadine Bednarz
  • The challenge of self-regulated learning in mathematics teachers' professional training, Bracha Kramarski, Tali Revach


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../0013-1954


mot(s) clé(s) :  recherche en éducation, sciences