à propos de la revue | sommaires des autres numéros |
Paedagogica Historica
Référence : Vol.45, n° 4 et 5, décembre 2009
Thème : New Education at the Heart of Knowledge Transformations
- Contrasted views of New Education on knowledge and its transformation. Anticipation of a new mode or ambivalence?, Rita Hofstetter; Bernard Schneuwly
- Reform pedagogy as a national innovation system: early twentieth-century educational entrepreneurs in Norway, Harald Jarning
- The New Education and the Institute of Education, University of London, 1919–1945, Richard Aldrich
- Nouveaux savoirs et Education nouvelle dans les lycées, France 1930–1939, Antoine Savoye
- Processus d’introduction des principes de l’éducation nouvelle en Grèce au début du 20ème siècle: enjeux idéologiques et enjeux de savoir, Despina Karakatsani; Vassiliki Théodorou
- Reformpädagogik als Umgestaltung öffentlicher Bildungsinstitutionen: perspektiven der brasilianischen Escola Nova, Martin Stauffer
- The transnational and national dimensions of pedagogical ideas: the case of the project method, 1918–1939, María del Mar del Pozo Andrés
- Transforming theories of childhood and early childhood education: child study and the empirical assault on Froebelian rationalism, Kevin J. Brehony
- Knowledge for teaching and knowledge to teach: two contrasting figures of New Education: Claparède and Vygotsky, Rita Hofstetter; Bernard Schneuwly Wissen und Intellektualität – Antonio Gramscis Kritik an reformpädagogischen Bildungsvorstellungen und seine Epistemologie der Bildungsarbeit, Armin Bernhard
- “Alternative” education in Flanders, 1960–2000: transformation of knowledge in a neo-liberal context, Tom De Coster; Frank Simon; Marc Depaepe
- Les savoirs autour de l’Education Nouvelle, Jürgen Helmchen
Informations complémentaires :
http://www.informaworld.com/.../title~content=g916183859~db=all?jumptype=alert&alerttype=new_issue_alert,email
mot(s) clé(s) : histoire de l'éducation, recherche en éducation
catégorie(s) : systèmes éducatifs