Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol.72, n°2, novembre 2009

 
  • Using the onto-semiotic approach to identify and analyze mathematical meaning when transiting between different coordinate systems in a multivariate context, Mariana Montiel, Miguel Wilhelmi, Draga Vidakovic, Iwan Elstak
  • Changing practice, changing minds, from arithmetical to algebraic thinking: an application of the concerns-based adoption model (CBAM), Jeanne Tunks, Kirk Weller
  • Conditional inference and advanced mathematical study: further evidence, Matthew Inglis, Adrian Simpson
  • Didactical designs for students’ proportional reasoning: an “open approach” lesson and a “fundamental situation”, Takeshi Miyakawa, Carl Winsløw
  • Bridging the macro- and micro-divide: using an activity theory model to capture sociocultural complexity in mathematics teaching and its development, Barbara Jaworski, Despina Potari
  • Proof constructions and evaluations, Andreas Stylianides, Gabriel Stylianides
  • Researchers’ descriptions and the construction of mathematical thinking, Richard Barwell


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../0013-1954


mot(s) clé(s) :  recherche en éducation, sciences