Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol.116, n°1, novembre 2009

 
  • Linking Parent and Community Involvement with Student Achievement: Comparing Principal and Teacher Perceptions of Stakeholder Influence, Molly F. Gordon and Karen Seashore Louis
  • Using Elections as Teachable Moments: A Randomized Evaluation of the Student Voices Civic Education Program, Amy K. Syvertsen, Michael D. Stout, Constance A. Flanagan, Dana L. Mitra, Mary Beth Oliver, and S. Shyam Sundar
  • Following Different Pathways: Social Integration, Achievement, and the Transition to High School, Amy G. Langenkamp
  • The Expanding Polity: Theorizing the Links between Expanded Higher Education and the New Politics of the Post‐1970s, David H. Kamens
  • What Are the Long‐Term Effects of Small Classes on the Achievement Gap? Evidence from the Lasting Benefits Study, Spyros Konstantopoulos and Vicki Chung


Informations complémentaires :
  http://www.journals.uchicago.edu/.../1?cookieSet=1


mot(s) clé(s) :  enseignement supérieur, parents et familles, recherche en éducation