Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

British Educational Research Journal (BERJ)


Référence :  Vol. 35, n°5, octobre 2009

 
  • The effect of support staff on pupil engagement and individual attention, Peter Blatchford, Paul Bassett, Penelope Brown, Rob Webster
  • The role of social capital in sustaining partnership, Jaswinder Dhillon
  • Negotiating textual talk: conversation analysis, pedagogy and the organisation of online asynchronous discourse, Will Gibson
  • White British; dual heritage; British Muslim: young Britons' conceptualisation of identity and citizenship, Tehmina Basit
  • How times change: secondary teachers' job satisfaction and dissatisfaction in 1962 and 2007, Robert Klassen, Colin Anderson
  • Conceptualizing the transition from education to work as vocational practice: lessons from the UK's creative and cultural sector, David Guile
  • Schooling effects on degree performance: a comparison of the predictive validity of aptitude testing and secondary school grades at Oxford University, Tom Ogg, Anna Zimdars, Anthony Heath


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g915282044


mot(s) clé(s) :  enseignement secondaire, recherche en éducation, relation formation - emploi, sociologie de l'éducation

catégorie(s) :  théorie de l'éducation