Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol.31, n°15, octobre 2009

 
  • Research Trends in Science Education from 2003 to 2007: A content analysis of publications in selected journals, Min-Hsien Lee, Ying-Tien Wu, Chin-Chung Tsai
  • Coordinating Procedural and Conceptual Knowledge to Make Sense of Word Equations: Understanding the complexity of a 'simple' completion task at the learner's resolution, Keith Taber, Pat Bricheno
  • Education through Fiction: Acquiring opinion-forming skills in the context of genomics, Marie-Christine Knippels, Sabine Severiens, Tanja Klop
  • Students' Understanding of the Special Theory of Relativity and Design for a Guided Visit to a Science Museum, Jenaro Guisasola, Jordi Solbes, Jose-Ignacio Barragues, Maite Morentin, Antonio Moreno
  • Gender Differences in Lunar-related Scientific and Mathematical Understandings, Jennifer Wilhelm
  • On Cognitive Constraints and Learning Progressions: The case of “structure of matter”, Vicente Talanquer


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g914775610~tab=toc~order=page


mot(s) clé(s) :  genre, recherche en éducation, sciences