Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Higher Education


Référence :  Vol.58, n°4, octobre 2009

 
  • Institutional imperatives versus emergent dynamics: a case study on continuous change in higher education,
  • Yasar Kondakci and Herman Van den Broeck
  • Perceptions of the Bologna process: what do students’ choices reveal?, Miguel Portela, Carla Sá, Fernando Alexandre and Ana Rute Cardoso
  • Institutional change and higher education, Steven Loomis and Jacob Rodriguez
  • Reason before passion: faculty views on internationalization in higher education, Patricia Dewey and Stephen Duff
  • Supporting mature-aged students from a low socioeconomic background, Megan Tones, Jenny Fraser, Ruth Elder and Katherine M. White
  • Using the SOLO taxonomy to analyze competence progression of university science curricula, Claus Brabrand and Bettina Dahl
  • Engagement in two interdisciplinary graduate programs, Lynita K. Newswander and Maura Borrego
  • Groupwork as a form of assessment: common problems and recommended solutions, W. Martin Davies


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../?p=2368b0c2b3064ebc84522c3675f93bcb&pi=0


mot(s) clé(s) :  enseignement supérieur, recherche en éducation