Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol.115, n°4, août 2009

Thème :  Mapping Educational Opportunity

 
  • Introduction: Mapping Educational Opportunity: Spatial Analysis and School Choices, Christopher Lubienski and Jack Dougherty
  • Geography in Parental Choice, Courtney Bell
  • School Choice in Suburbia: Test Scores, Race, and Housing Markets, Jack Dougherty, Jeffrey Harrelson, Laura Maloney, Drew Murphy, Russell Smith, Michael Snow, and Diane Zannoni
  • Choice, Competition, and Segregation in a United Kingdom Urban Education Market, Chris Taylor
  • Mapping School Segregation: Using GIS to Explore Racial Segregation between Schools and Their Corresponding Attendance Areas, Deenesh Sohoni and Salvatore Saporito
  • School Choice and Competitive Incentives: Mapping the Distribution of Educational Opportunities across Local Education Markets, Christopher Lubienski, Charisse Gulosino, and Peter Weitzel
  • Geo‐Spatial Analyses and School Choice Research, Jeffrey R. Henig
  • Review Essay : Can We Separate “Interest Groups” from Education Politics? A Book Review 100 Years Later, Bruce S. Cooper and Frances R. Spielhagen


Informations complémentaires :
  http://www.journals.uchicago.edu/.../4


mot(s) clé(s) :  approches territoriales, choix de l'école, qualité de l'éducation, recherche en éducation, résultats scolaires, réussite et résultats d'apprentissage