Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol. 45, n°3, juin 2009

Thème :  International Standing Conference for History of Education (ISCHE)

 
  • Savage solitude: the problematisation of disability at the turn of the eighteenth century, Pieter Verstraete
  • An entangled history of ideas and ideals: feminism, social and educational reform in children’s libraries in Belgium before the First World War, Christophe Verbruggen; Julie Carlier
  • The reception of foreign educational thought by modern China (1909–1948): an analysis in terms of Luhmannian selection and self-reference, Meiyao Wu
  • From one generation to the next: teachers and teaching in the German colonies in South Russia 1804–1914, Neta Steinberg
  • Continuities and discontinuities in the origins of the institutionalisation of pedagogy in Spain, Gonzalo Jover; Teresa Rabazas
  • Prague as the centre of Russian educational emigration: Czechoslovakia’s educational policy for Russian emigrants (1918–1938), Irina Mchitarjan
  • The new biology in Poland after the Second World War: Polish Lysenkoism,William deJong-Lambert
  • “Inside out”: a collaborative approach to designing schools in England, 1945–1972, Catherine Burke


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=g912040700~db=all?jumptype=alert&alerttype=new_issue_alert,email


mot(s) clé(s) :  histoire de l'éducation, humanités, recherche en éducation

catégorie(s) :  systèmes éducatifs