Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Education and Information Technologies


Référence :  Vol. 14, n°2, juin 2009

Thème :  Learning together online: Research on asynchronous learning networks

 
  • Categorising computer science education research, Mike Joy, Jane Sinclair, Shanghua Sun, Jirarat Sitthiworachart and Javier López-González
  • Exploring primary pupils’ experiences and understandings of ‘e-safety’, Sue Cranmer, Neil Selwyn and John Potter
  • Integrating ICT to higher education in China: From the perspective of Activity Theory, Ling Hu and Mary Webb
  • Educational software for improving learning aspects of Newton’s Third Law for student teachers, Anna Spyrtou, Evripidis Hatzikraniotis and Petros Kariotoglou
  • Intermediate-level ICT skills and development in South Africa: Private provision form suited to national purpose!, Salim Akoojee and Fabian Arends


Informations complémentaires :
  http://springerlink.com/.../?p=39895063b9bf4dfd86004c07ab3d5b15&pi=0


mot(s) clé(s) :  culture médiatique et numérique, technologie éducative, travail collaboratif