Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  n°115, n°3, mai 2009

 
  • Good and Just Teaching: The Case for Social Justice in Teacher Education, Marilyn Cochran‐Smith, Karen Shakman, Cindy Jong, Dianna G. Terrell, Joan Barnatt, and Patrick McQuillan
  • What Have Immigrants Wanted from American Schools? What Do They Want Now? Historical and Contemporary Perspectives on Immigrants, Language, and American Schooling, Michael R. Olneck
  • Collaborating with Students: Building Youth‐Adult Partnerships in Schools, Dana L. Mitra
  • Getting a Feel for the Market: The Use of Privatized School Management in Philadelphia, Vaughan Byrnes
  • Saying What We Mean, and Meaning What We Say—Unpacking the Contingencies of Decentralization, Heinz‐Dieter Meyer


Informations complémentaires :
  http://www.journals.uchicago.edu/.../3


mot(s) clé(s) :  pratiques pédagogiques, recherche en éducation