Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

European Educational Research Journal (EERJ)


Référence :  Vol. 8, n°1, mars 2009

Thème :  Gender and Pisa

 
    W
  • hy from Teaching to Learning?, Annele Niemi
  • Gender and PISA Mathematics: Irish results in context, Sean Close & Gerry Shiel
  • The Case of Iceland in PISA: girls’ educational advantage, Almar M. Halldorsson & Ragnar F. Olafsson
  • Strengths and Weaknesses in the Swedish and Swiss Education Systems: a comparative analysis based on PISA data, Ulf Fredriksson, Thomas Holzer, Huguette Mccluskey-Cavin, Karin Taube
  • Gender Gap in Comparative Studies of Reading Comprehension: to what extent do the test characteristics make a difference?, Dominique Lafontaine & Christian Monseur
  • Identity Construction through Schooling: listening to students’ voices, Sofia Freire, Carolina Carvalho, Ana Freire, Mário Azevedo & Teresa Oliveira
  • A Fresh Look at Spanish Scientific Publishing in the Framework of International Standards, Paz Kindelan
  • The Many Faces of Entrepreneurship: a discursive battle for the school arena, Eva Leffler
  • The Pedagogical Dimension of Internationalisation? A Challenging Quality Issue in Higher Education for the Twenty-First Century, Monne Wihlborg


Informations complémentaires :
  http://www.wwwords.co.uk/.../issue8_1.asp


mot(s) clé(s) :  évaluation, genre, internationalisation de l'éducation et mobilité