Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Education and Information Technologies


Référence :  Vol. 14, n°1, mars 2009

 
  • Education and ICT-based self-regulation in learning: Theory, design and implementation, Ton Mooij
  • Electronic portfolios: Perspectives of students, teachers and parents, Julie K. McLeod and Sheri Vasinda
  • The effects of CD-ROM storybook reading on Israeli children’s early literacy as a function of age group and repeated reading, Ofra Korat
  • Intertwining synchronous and asynchronous communication to support collaborative learning—system design and evaluation, Andrea Kienle
  • Experiences of learning and satisfaction with teaching of basic courses of ergonomics over Internet—the Ergonetti program, Annina Ropponen
  • Bridging distance between actual and potential development: A case of using ICT mediated consultation tool, D. Ng’ambi and S. Goodman


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../?p=0ac8d32855014a53b9283110ed7a4890&pi=0


mot(s) clé(s) :  technologie éducative