Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)


Référence :  Vol. 22, n°1, janvier 2009

Thème :  Disability Arts, Culture and Politics: New Epistemologies for Qualitative Research

 
  • The Unruly Salon: unfasten your seatbelts, take no prisoners, make no apologies!,Leslie Roman
  • No time for nostalgia!: asylum-making, medicalized colonialism in British Columbia (1859-97) and artistic praxis for social transformation, Leslie Roman, Sheena Brown, Steven Noble, Rafael Wainer, Alannah Earl Young
  • The excessive appearance of disability, Rod Michalko
  • Disability images and the art of theorizing normality, Tanya Titchkosky
  • Learning to read: learning disabled post-secondary students talk back to special education, Sheena Brown
  • Performing motherhood in a disablist world: dilemmas of motherhood, femininity and disability, Claudia Malacrida
  • Disability, music education and the epistemology of interdisciplinarity, Alex Lubet


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713760008~db=all


mot(s) clé(s) :  besoins éducatifs particuliers, humanités, littératie, compétences et pratiques langagières, recherche en éducation