Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Oxford Review of Education


Référence :  Vol. 35, n°1, février 2009

 
  • Buying your way into college? Private tuition and the transition to higher education in Ireland, Emer Smyth
  • Seen and heard, and then not heard: Scottish pupils' experience of democratic educational practice during the transition from primary to secondary school, Ross Deuchar
  • From an exclusionary to an inclusive understanding of educational difficulties and educational space: implications for the Learning Support Assistant's role, Wayne Veck
  • Funding for equity and success in English further education colleges, 1998-2003, Ozan Jaquette
  • Civic values and the subject matter of educational courses, Lindsay Paterson
  • Cognitive neuroscience and education: unravelling the confusion, Noel Purdy, Hugh Morrison
  • Medicalised pupils: the case of ADD/ADHD, Kristjan Kristjansson


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713440173~db=jour


mot(s) clé(s) :  qualité de l'éducation, recherche en éducation