Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Higher Education


Référence :  Vol. 57, n°1, janvier 2009

 
  • European graduates’ level of satisfaction with higher education, Adela García-Aracil
  • The effect of directive tutor guidance in problem-based learning of statistics on students’ perceptions and achievement, Luc Budé, Tjaart Imbos, Margaretha v. d. Wiel, Nick Broers, Martijn Berger
  • Nurturing generic capabilities through a teaching and learning environment which provides practise in their use, David Kember
  • Survey on the implementation of the Bologna process in Portugal, Amélia Veiga, Alberto Amaral
  • The Social effects of the Australian Higher Education Contribution Scheme (HECS), Gary Marks
  • Faculty and student engagement in the Argentine grassroots rebellion: toward a democratic and emancipatory vision of the university, Jenée Slocum, Robert Rhoads
  • Supervising mentors’ lived experience on supervision in teaching, nursing and social care education. A participation-oriented phenomenological study, Anna Löfmark, Åsa Morberg, Lennart Öhlund, Julian Ilicki



mot(s) clé(s) :  enseignement supérieur, recherche en éducation