Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol. 115, n°2, février 2009

 
  • Parent Surveillance in Schools: A Question of Social Class, Elizabeth McGhee Hassrick, Barbara Schneider
  • An Application of “Broken-Windows” and Related Theories to the Study of Disorder, Fear, and Collective Efficacy in Schools, Stephen B. Plank, Catherine P. Bradshaw, Hollie Young
  • Uniting Secondary and Postsecondary Education: An Event History Analysis of State Adoption of Dual Enrollment Policies, Christine G. Mokher, Michael K. McLendon
  • Ability Grouping Practices in Elementary School and African American/Hispanic Achievement, Christy Lleras, Claudia Rangel
  • “Good politics is good government”: The Troubling History of Mayoral Control of the Public Schools in Twentieth-Century Chicago, Jim Carl
  • The Expansion of Early Childhood Education, Maryellen Schaub


Informations complémentaires :
  http://www.journals.uchicago.edu/.../2


mot(s) clé(s) :  parents et familles, petite enfance et pré-primaire (ou école maternelle)