Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol.44, n°6, décembre 2008

Thème :  Focusing on Method

 
  • A method has been found? On educational research and its methodological preoccupations, Paul Smeyers, Marc Depaepe
  • To school with the poets: philosophy, method and clarity, Richard Smith
  • Do historians (of education) need philosophy? The enlightening potential of a philosophical ethos, Jan Masschelein, Maarten Simons
  • Chroniclers and critics, Paul Standish
  • The upside of presentism, Lynn Fendler
  • Qualitative and quantitative research methods: old wine in new bottles? On understanding and interpreting educational phenomena, Paul Smeyers
  • Educational narratives: educational history seen from a micro-perspective, Ida Juul
  • Enacting subjectivities in educational history: methodological reflections on the use of qualitative interviews for history writing, Helle Bjerg, Lisa Rosen Rasmussen
  • The class of 1980: methodological reflections on educational high school narratives from Denmark in the 1970s and 1980s, Ning de Coninck-Smith
  • Visualising disability in the past, Patrick Devlieger, Ian Grosvenor, Frank Simon, Geert Van Hove, Bruno Vanobbergen


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=g906620326~db=all?jumptype=alert&alerttype=new_issue_alert,email


mot(s) clé(s) :  histoire de l'éducation, qualité de l'éducation, recherche en éducation

catégorie(s) :  systèmes éducatifs