Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Research


Référence :  Vol. 50, n°3, octobre 2008

 
  • Lecturers' self-perception of change in their teaching approaches: reflections on a qualitative study, Roisin Donnelly
  • A cross-cultural comparison of adolescents' experience related to cyberbullying, Qing Li
  • Socioeconomic background, gender and subject choice in secondary schooling, Peter Davies; Shqiponje Telhaj; David Hutton; Nick Adnett; Robert Coe
  • Children of drug-dependent parents: prevention programme outcomes, Carmen Orte; Carmen Touza; Lluis Ballester; Martiacute March
  • Can emphasising cognitive development improve academic achievement?Robert Pasnak; Julie K. Kidd; Marinka K. Gadzichowski; Deborah A. Gallington; Robin P. Saracina
  • Do parents know they matter? Engaging all parents in learning, Alma Harris; Janet Goodall
  • Student teachers' understanding of policy behavioural directives concerning the reporting of child sexual abuse: findings from one Australian state, Juliette D. G. Goldman; Peter Grimbeek


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=g902184378~db=all


mot(s) clé(s) :  formation des enseignants, parents et familles