Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Economics of Education Review


Référence :  Vol.27, n°5, octobre 2008

 
  • Does teacher testing raise teacher quality? Evidence from state certification requirements, Joshua D. Angrist, Jonathan Guryan
  • Teacher licensure status and student achievement: Lessons from private schools, Nancy S. Sharkey, Dan Goldhaber
  • College majors and the knowledge content of jobs, James A. Freeman, Barry T. Hirsch
  • Does money buy higher schooling?: Evidence from secondary school track choice in Germany, Marcus Tamm
  • Degree flexibility and university drop-out: The Italian experience, Giorgio Di Pietro, Andrea Cutillo
  • The influence of an NCLB accountability plan on the distribution of student test score gains, Matthew G. Springer
  • The labour market effects of Alma Mater: Evidence from Italy, Giorgio Brunello, Lorenzo Cappellari
  • Child labour and educational success in Portugal, Pedro Goulart, Arjun S. Bedi
  • College quality and early adult outcomes, Mark C. Long
  • The cost efficiency impact of the university operation fund on public universities in Taiwan, Jenn-Shyong Kuo, Yi-Cheng Ho


Informations complémentaires :
  http://www.sciencedirect.com/science?_ob=PublicationURL&_cdi=5921&_pubType=J&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=2384533&md5=c49be785dc5c7dad8fbb3a0716bdc660&jchunk=27#27


mot(s) clé(s) :  économie de l'éducation, enseignant, évaluation, gouvernance et pilotage, qualité de l'éducation