Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol.30, n°12, octobre 2008

 
  • Embarking on and Persisting in Scientific Fields of Study: Cultural capital, gender, and curriculum along the science pipeline, Maria Adamuti-Trache, Lesley Andres
  • Connecting Levels of Representation: Emergent versus submergent perspective, Lana Rappoport, Guy Ashkenazi
  • The Experiences and Personal Religious Beliefs of Egyptian Science Teachers as a Framework for Understanding the Shaping and Reshaping of their Beliefs and Practices about Science-Technology-Society (STS), Nasser Mansour
  • Dialogic/Authoritative Discourse and Modelling in a High School Teaching Sequence on Optics, Christian Buty, Eduardo Mortimer
  • Tensions in the Biology Laboratory: What are they?, Aik-Ling Tan
  • From Flowers to Fruits: How children's books represent plant reproduction, Elisabeth Schussler



mot(s) clé(s) :  recherche en éducation, sciences