Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Oxford Review of Education


Référence :  Vol. 34, n°5, octobre 2008

 
  • Randomised controlled trial of incentives to improve attendance at adult literacy classes, Greg Brooks, Maxine Burton, Pam Cole, Jeremy Miles, Carole Torgerson, David Torgerson
  • Prediction, control and the challenge to complexity, Mike Radford
  • A longitudinal study on the stability over time of school and teacher effects on student outcomes, Leonidas Kyriakides, Bert Creemers
  • Knowledge, skills, competence: European divergences in vocational education and training (VET)—the English, German and Dutch cases, Michaela Brockmann, Linda Clarke, Christopher Winch
  • The consequences of central examinations on educational quality standards and labour market outcomes, Uschi Backes-Gellner, Stephan Veen
  • Values in geographic education: the challenge of attending to learners' perspectives, Nick Hopwood
  • Comparability of GCSE examinations in different subjects: an application of the Rasch model, Robert Coe


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713440173~db=jour


mot(s) clé(s) :  évaluation, humanités, littératie, compétences et pratiques langagières, pratiques pédagogiques, qualité de l'éducation