Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol. 69, n°2, octobre 2008

Thème :  The Role and Use of Examples in Mathematics Education

 
  • Intuitive nonexamples: the case of triangles, Pessia Tsamir, Dina Tirosh, Esther Levenson
  • Using learner generated examples to introduce new concepts, Anne Watson, Steve Shipman
  • Doctoral students’ use of examples in evaluating and proving conjectures, Lara Alcock, Matthew Inglis
  • Exemplifying definitions: a case of a square, Rina Zazkis, Roza Leikin
  • The purpose, design and use of examples in the teaching of elementary mathematics, Tim Rowland
  • Characteristics of teachers’ choice of examples in and for the mathematics classroom, Iris Zodik, Orit Zaslavsky
  • Shedding light on and with example spaces, Paul Goldenberg, John Mason



mot(s) clé(s) :  pratiques pédagogiques, sciences