Canadian Journal of Education
Référence :
Vol. 31, n° 3, 2008
Thème :
Varia
Rôle médiateur de la compétence de l’enfant à l’entrée à l’école dans la relation entre les caractéristiques familiales et son adaptation scolaire,
Marie-Josée Letarte, Sylvie Normandeau, Marc Bigras, Sophie Parent, France Capuano, et Jean-François Boudreau
Les connaissances mathématiques et didactiques chez les futurs maîtres du primaire: Quatre cas à l’étude, Marie-Pier Morin
“Education will get you to the station”: Marginalized Students’ Experiences and Perceptions of Merit in Accessing University, Carl E. James & Leanne Taylor
Educational Priorities and Capacity: A Rural Perspective, Dawn C. Wallin & Laura Reimer
Indigeneous People: Emancipatory Possibilities in Curriculum Development, Colleen McMurchy-Pilkington
Learning Not to Speak in Tongues: Thoughts on The Librarian of Basra, David Jardine & Rahat Naqvi
Life, Death and Transformation: Education and Incompleteness in Hermann Hesse’s The Glass Bead Game, Peter Roberts
Comparing Performance-Based Accountability Models: A Canadian Example, Sonia Ben Jaafar & Lorna Earl
Social Capital and Disparities in Canadian Youth’s Mathematics Achievement,
Cherylynn Bassani
Informations complémentaires :
http://www.scee.ca/.../RCE31-3.html
mot(s) clé(s) :
enseignement primaire (ou école élémentaire), évaluation, formation des enseignants, humanités, origines socioculturelles, sciences