Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol. 92, n°5, septembre 2008

 
  • Learning to read scientific text: Do elementary school commercial reading programs help?, Stephen P. Norris, Linda M. Phillips, Martha L. Smith, Sandra M. Guilbert, Donita M. Stange, Jeff J. Baker, Andrea C. Weber
  • Making students' thinking explicit in writing and discussion: An analysis of formative assessment prompts, Erin Marie Furtak, Maria Araceli Ruiz-Primo
  • Scientific discourse in the academy: A case study of an American Indian undergraduate, Carol B. Brandt
  • The influence of prior knowledge on viewing and interpreting graphics with macroscopic and molecular representations, Michelle Cook, Eric N. Wiebe, Glenda Carter
  • Learning science through inquiry in kindergarten, Ala Samarapungavan, Panayota Mantzicopoulos, Helen Patrick
  • The development of preservice elementary teachers' curricular role identity for science teaching, Cory T. Forbes, Elizabeth A. Davis
  • Beyond the scientific method: Model-based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations, Mark Windschitl, Jessica Thompson, Melissa Braaten


Informations complémentaires :
  http://www3.interscience.wiley.com/.../home


mot(s) clé(s) :  formation des enseignants, petite enfance et pré-primaire (ou école maternelle), recherche en éducation, sciences

catégorie(s) :  théorie de l'éducation