Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Oxford Review of Education


Référence :  Vol. 34, n°4, août 2008

 
  • Introducing a neo-Weberian perspective in the study of globalisation and education: structural reforms of the education systems in France and Israel after the Second World War, Julia Resnik
  • Teachers' perceptions and A-level performance: is there any evidence of systematic bias?, Martin Snell, Andy Thorpe, Sherria Hoskins, Arnaud Chevalier
  • Negotiating the textuality of Further Education: issues of agency and participation, Zoe Fowler
  • On the conceptualisation of measurement error, Dougal Hutchison
  • Making science education evidence-based? Reflections on a Teaching and Learning Research Programme (TLRP) study, Anna Traianou, Martyn Hammersley
  • Research and practice in science education: a response to Traianou and Hammersley, Robin Millar, John Leach, Jonathan Osborne, Mary Ratcliffe
  • Making science education evidence-based? A brief reply to Millar, Leach, Osborne and Ratcliffe, Anna Traianou, Martyn Hammersley


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713440173~db=jour


mot(s) clé(s) :  internationalisation de l'éducation et mobilité, recherche en éducation, utilisation des recherches