Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol. 114, n°4, août 2008

 
  • How Can Organizational and Sociocultural Learning Theories Shed Light on District Instructional Reform?, Michael S. Knapp
  • Districtwide Instructional Reform: Using Sociocultural Theory to Link Professional Learning to Organizational Support, Chrysan Gallucci
  • Architectures for Learning: A Comparative Analysis of Two Urban School Districts, Mary Kay Stein and Cynthia E. Coburn
  • District Central Offices as Learning Organizations: How Sociocultural and Organizational Learning Theories Elaborate District Central Office, Meredith I. Honig
  • District Reform and the Learning Sciences: Issues and Opportunities, John D. Bransford and Nancy Vye
  • Sociocultural Theory as a Lens to Understand Organizational Learning, Leslie Rupert Herrenkohl
  • Learning to Support Improvement--Next Steps for Research on District Practice, Karen Seashore Louis


Informations complémentaires :
  http://www.journals.uchicago.edu/.../4?cookieSet=1


mot(s) clé(s) :  choix de l'école, recherche en éducation, réforme et cadre juridique