Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Oxford Review of Education


Référence :  Vol. 34, n°3, juin 2008

Thème :  Teacher education, the university, and the schools: Papers for Harry Judge

 
  • INTRODUCTION, David Phillips
  • Harry Judge and Oxford: college and university, A. H. Halsey
  • Cultivating the possible: a tribute to Harry Judge, Jerome Bruner
  • The James Report revisited, William Taylor
  • Putting professional development centre stage, Tim Brighouse
  • Teacher education at Oxford University: James is alive but living in Karachi, Richard Pring
  • A view from within: revisiting Harry Judge's American Graduate Schools of Education: a view from abroad, Patricia Albjerg Graham
  • The University and the Teachers: a cross-national experience, Michel Lemosse
  • Knowledge and teaching, David Cohen
  • Postscript: The spirit of the age, Stuart Maclure


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713440173~db=jour


mot(s) clé(s) :  formation des enseignants