Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Canadian Journal of Education


Référence :  Vol. 31, n° 2, 2008

Thème :  Varia

 
  • Do Youth Learn Life Skills Through Their Involvement in High School Sport? A Case Study, Nicholas L. Holt, Lisa N. Tink, James L. Mandigo, & Kenneth R. Fox
  • Sources de matériel en francais pour l’élaboration d’épreuves de compétences en lecture et en écriture, Alain Desrochers & Jean Saint-Aubin
  • Academic Self-Perception and its Relationship to Academic Performance, Ronald W. Stringer & Nancy Heath
  • A Model for Increasing Reform Implementation and Teacher Efficacy: Teacher Peer Coaching in Grades 3 and 6 Mathematics, Catherine D. Bruce & John A. Ross
  • Girls’ Visual Representations of Literacy in a Rural Ugandan Community, Maureen Kendrick & Shelley Jones
  • “What Were You Thinking?”: The Use of Metacognitive Strategy During Engagement with Reading Narrative and Informational Genres, Marianne McTavish
  • Dealing With Messiness and Uncertainty in Practitioner Research: The Nature of Participatory Action Research, Karen Goodnough
  • Middle-Classness and Whiteness in Parents’ Responses to Multiculturalism: A Study of One School, Cynthia Levine-Rasky


  • Informations complémentaires :
      http://www.scee.ca/.../RCE31-2.html


    mot(s) clé(s) :  enseignant, évaluation, humanités