Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Education Policy (JEP)


Référence :  Vol.23, n°2, mars 2008

Thème :  Schools and the urban renaissance

 
  • Mixed communities: challenges for urban education policy, Janet Lynn Smith, Ruth Lupton
  • Neighbourhood regeneration through mixed communities: a 'social justice dilemma'?, Ruth Lupton, Rebecca Tunstall
  • Mixed-income schools and housing: advancing the neoliberal urban agenda, Pauline Lipman
  • 'Coming home' to new homes and new schools: critical race theory and the new politics of containment, Janet Smith, David Stovall
  • Urban accommodations: policy, education and a politics of place, Kalervo Gulson
  • Re-branding urban schools: urban revitalization, social status, and marketing public schools to the upper middle class, Maia Cucchiara
  • Community responsive schools, mixed housing, and community regeneration, June Gordon


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=g791062167~db=all


mot(s) clé(s) :  approches territoriales, éducation prioritaire, normes et valeurs éducatives, origines socioculturelles