Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

European Journal of Teacher Education


Référence :  Vol. 30, n°4, décembre 2007

 
  • Factors affecting the impact of teacher education programmes on teacher preparedness: implications for accreditation policy, Lawrence Ingvarson; Adrian Beavis; Elizabeth Kleinhenz
  • The professional report in initial teacher training in France : Le «mémoire professionnel» dans la formation initiale des enseignants en France, Guy Lapostolle; Laurence Maurel; Nicole Verney-Carron
  • Integrating ICT into classroom practice in modern foreign language teaching in England: making room for teachers' voices, Carol Gray; Rachel Pilkington; Lesley Hagger-Vaughan; Sally-Ann Tomkins
  • Exploring teaching practices in physical education with culturally diverse classes: a cross-cultural study, Symeon Dagkas
  • Student teachers' perception of their role and responsibilities as Catholic educators, Roisín Coll


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=g787572756~db=all


mot(s) clé(s) :  enseignant, formation des enseignants