Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  vol. 67, n°1, janvier 2008

 
  • Richard Rorty (1931–2007) and his legacy for mathematics educators, Giorgio Bagni
  • Procedural embodiment and magic in linear equations, Rosana Nogueira de Lima, David Tall
  • A climbing class’ reinvention of angles, Anne Fyhn
  • Impact of authenticity on sense making in word problem solving, Torulf Palm
  • A model of reading comprehension of geometry proof, Kai-Lin Yang, Fou-Lai Lin
  • The effects of cooperative learning on Turkish elementary students’ mathematics achievement and attitude towards mathematics using TAI and STAD methods, Kamuran Tarim, Fikri Akdeniz


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../?p=970fc4b07c7b4fc98bef713191105988&pi=0


mot(s) clé(s) :  pratiques pédagogiques, sciences