Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Researcher (ER)


Référence :  vol. 36, n°9, décembre 2007

 
  • 2007 Wallace Foundation Distinguished Lecture : What Makes Education Research “Educational”?, Deborah Loewenberg Ball, Francesca M. Forzan
  • i
  • Researching “Black” Educational Experiences and Outcomes: Theoretical and Methodological Considerations, Carla O’Connor, Amanda Lewis, and Jennifer Mueller
  • Comments on Shulman, Golde, Bueschel, and Garabedian : Existing Practice Is Not the Template, Rodney Evans
  • Response to Comments : Practical Wisdom in the Service of Professional Practice, Lee S. Shulman
  • Pedagogies for the Poor? Realigning Reading Instruction for Low-Income Students With Scientifically Based Reading Research, Jim Cummins


Informations complémentaires :
  http://www.aera.net/.../Default.aspx?menu_id=38&id=4466


mot(s) clé(s) :  pratiques pédagogiques, recherche en éducation, utilisation des recherches