Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol.92, n°1, janvier 2008

 
  • Learning-goals-driven design model: Developing curriculum materials that align with national standards and incorporate project-based pedagogy, Joseph Krajcik, Katherine L. McNeill, Brian J. Reiser
  • From marginality to legitimate peripherality: Understanding the essential functions of a women's program, Ajda Kahveci, Sherry A. Southerland, Penny J. Gilmer
  • Urban primary-grade children think and talk science: Curricular and instructional practices that nurture participation and argumentation, Maria Varelas, Christine C. Pappas, Justine M. Kane, Amy Arsenault, Jennifer Hankes, Begoña Marnotes Cowan
  • Students' predictions about the sensory properties of chemical compounds: Additive versus emergent frameworks, Vicente Talanquer
  • Time and temporality as mediators of science learning, Wolff-Michael Roth, Kenneth Tobin, Stephen M. Ritchie
  • Describing and analyzing learning in action: An empirical study of the importance of misconceptions in learning science, Karim M. Hamza, Per-Olof Wickman
  • Sociocultural influences on science education: Innovation for contemporary times, Lyn Carter


Informations complémentaires :
  http://www3.interscience.wiley.com/.../home


mot(s) clé(s) :  sciences

catégorie(s) :  théorie de l'éducation