Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Oxford Review of Education


Référence :  Vol. 33, n°5, novembre 2007

 
  • Private schools and the millennium development goal of universal primary education: a census and comparative survey in Hyderabad, India, James Tooley, Pauline Dixon, S. V. Gomathi
  • Changing classroom practice at Key Stage 2: the impact of New Labour's national strategies, Rosemary Webb, Graham Vulliamy
  • The Birth to School Study: evidence on the effectiveness of PEEP, an early intervention for children at risk of educational under-achievement, Maria Evangelou, Greg Brooks, Sally Smith
  • 'Empowering' the 'local' through education? Exploring community-managed schooling in Nepal, Stephen Carney, Min Bista, Jytte Agergaard
  • Personalisation: the emerging 'revised' code of education?, David Hartley
  • What should an index of school segregation measure?, Rebecca Allen, Anna Vignoles What does an index of school segregation measure? A commentary on Allen and Vignoles, Stephen Gorard

    Informations complémentaires :
      http://www.informaworld.com/.../title~content=g782932238~db=jour


    mot(s) clé(s) :  inégalités, qualité de l'éducation