Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol. 91, n°6, novembre 2007

 
  • Gender differences in introductory university physics performance: The influence of high school physics preparation and affective factors, Zahra Hazari, Robert H. Tai, Philip M. Sadler
  • Model-based inquiries in chemistry, Samia Khan
  • Item readability and science achievement in TIMSS 2003 in South Africa, Edith R. Dempster, Vijay Reddy
  • Keeping the local local: Recalibrating the status of science and traditional ecological knowledge (TEK) in education, Michiel Van Eijck, Wolff-Michael Roth
  • From conceptual change to transformative modeling: A case study of an elementary teacher in learning astronomy, Ji Shen, Jere Confrey
  • Educational value of different types of exhibits in an interactive science and technology center, Ana S. Afonso, John K. Gilbert
  • Evaluation of environmental attitudes: Analysis and results of a scale applied to university students, Rosario Fernández-Manzanal, Luis Rodríguez-Barreiro, Jose Carrasquer
  • Technology-enhanced inquiry tools in science education: An emerging pedagogical framework for classroom practice, Minchi C. Kim, Michael J. Hannafin, Lynn A. Bryan

    Informations complémentaires :
      http://www3.interscience.wiley.com/.../32122?CRETRY=1&SRETRY=0


    mot(s) clé(s) :  recherche en éducation, sciences, technologie éducative

    catégorie(s) :  théorie de l'éducation