Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol. 26, n° 4, 19 mars 2004

Thème :  Research reports

 
  • Student conceptualisations of the nature of science in response to a socioscientific issue, Troy D. Sadler, F. William Chambers, Dana L. Zeidler
  • Reconceptualizing the teaching controversial issues, Chris Outlon, Justin Dillon, Marcus Mc Grace
  • How can we identify replies that accurately reflect students' knowledge ? A methodological proposal, N. Marin, E. Jimenez Gomez, A. Benarroch
  • Teaching for understanding and/or teaching for the examination in high school physics, David R. Geelan, Helen Wildy, William Louden, John Wallace
  • Research-based teaching unit on the tides, Jouni Viiri, Heikki Saari
  • Out-of-school experiences in science classes : problems, issues and challenges in Botswana, Anthony T. Koosimile
  • The learning processes of two high-school Biology students when reading primary literature, Gilat Brill, Hedda Falk, Anat Yarden

    Informations complémentaires :
      http://www.tandf.co.uk/.../09500693.asp