Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol. 26, n°2, 6 février 2004

Thème :  Research reports

 
  • Using a science writing heuristic to enhance learning outcomes from laboratory activities in seventh-grade science : quantitative and qualitative aspects, Brian Hand, Carolyn W. Wallace, Eun-Mi Yang
  • The power and benefits of concept mapping : measuring use, helpfulness, ease of use and satisfaction, Lee A. Freeman, Leonard M. Jessup
  • Windows into practice : constructing effective science teaching and learning in a school change initiative
  • Traits, genes, particles and information : re-visiting students' understandings of genetics, Jenny Lewis, Ulrich Krattmann
  • K-8th grade Korean students' conception of changes of state and conditions for change of state, Seoung-Hay Paik, Hyo-Nam Kim, Boo-Kyoung Cho, Jae-Won Park
  • Building up explanations in physics teaching, Anna Maria Pessoa de Carvalho
  • Information presentation and troubleshooting in electrical circuits, Liesbeth Kester, Paul A. Kirschner, Jeroen J.G. Van Merriënboer

    Informations complémentaires :
      http://www.tandf.co.uk/.../09500693.asp