Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol. 113, n° 2, février 2007

 
  • Suppose There Were a "World Bank" for American Education?, Stephen P. Heyneman
  • Blurring the Boundaries: A Case Study of Private Sector Involvement in Philadelphia Public Schools, Eva Gold, Jolley Bruce Christman, and Benjamin Herold
  • Measuring School Racial Composition and Student Outcomes in a Multiracial Society, Michal Kurlaender and John T. Yun
  • Black Immigrants and Black Natives Attending Selective Colleges and Universities in the United States, Douglas S. Massey, Margarita Mooney, Kimberly C. Torres, and Camille Z. Charles
  • How Do State-Level Induction and Standards-Based Reform Policies Affect Induction Experiences and Turnover among New Teachers?, Thomas M. Smith
  • Federalism and Market-Based Education Policy: The Supplemental Educational Services Mandate, Sandra Vergari

    Informations complémentaires :
      http://www.journals.uchicago.edu/.../v113n2.html