Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol. 112; n°4 août 2006

Thème :  Data Use for School Improvement

 
  • Data Use for School Improvement: School Practices and Research Perspectives, Jeffrey C. Wayman and Sam Stringfield
  • Conceptions of Evidence Use in School Districts: Mapping the Terrain, Cynthia E. Coburn and Joan E. Talbert
  • Strategies to Promote Data Use for Instructional Improvement: Actions, Outcomes, and Lessons from Three Urban Districts, Kerri A. Kerr, Julie A. Marsh, Gina Schuyler Ikemoto, Hilary Darilek, and Heather Barney
  • Teachers' Use of Data: Loose Coupling, Agenda Setting, and Team Norms, Viki M. Young
  • Technology-Supported Involvement of Entire Faculties in Examination of Student Data for Instructional Improvement, Jeffrey C. Wayman and Sam Stringfield
  • Choices in Designing a Formative Assessment System, Nancy S. Sharkey and Richard J. Murnane

    Informations complémentaires :
      http://www.journals.uchicago.edu/.../v112n4.html