Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol.61, n° 3, Mars 2006

 
  • Mathematics-for-Teaching: an Ongoing Investigation of the Mathematics that Teachers (Need to) Know, Davis, Brent; Simmt, Elaine
  • Investigating Forms of Children's Writing in Grade 7 Mathematics Classrooms, Ntenza, S.
  • Apprehending Mathematical Structure: A Case Study of Coming to Understand a Commutative Ring, Simpson, Adrian; Stehlíková, Nada
  • Deficit or Difference? the Role of Students' Epistemologies of Mathematics in their Interactions with Proof, Solomon, Yvette
  • Convergence of Numerical Sequences – a Commentary on “the Vice: Some Historically Inspired and Proof Generated Steps to Limits of Sequences” By R.P. Burn, Bergé, Analía
  • Further Reflections on “the Vice”, Burn, R.

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../educ