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     Langue(s) : anglais 

Educating Teachers for Diversity - Meeting the Challenge


Editeur(s) :  Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD )Centre for Educational Research and Innovation (CERI) ;

Date :  03/2010

  Cette étude du CERI fait le point sur résultats de la recherche en matière de formation initiale et continue des enseignants. L'organisme s'interroge sur les difficultés auxquelles doivent faire face les enseignants dans les pays de l'OCDE et présente les pratiques utilisées en fonction des contextes divers. Le rôle clé de l'évaluation des enseignants, des écoles et des systèmes d'enseignement est mis en avant. L'étude montre comment ces données peuvent influencer les prochaines réformes éducatives et l'amélioration de l'école.
Le sommaire :
  • The importance of effective teacher education for diversity
  • On diversity in educational contexts
  • The OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) and teacher education for diversity
  • Diversity in education: the importance of disaggregating data
  • Diversity and educational disparities - the role of teacher education
  • Attracting and retaining diverse student teachers
  • Curriculum planning and development - implications for a new generation of teacher educators
  • Intercultural competence teacher-training models - the Italian experience
  • From homogeneity to diversity in German education
  • Teacher education for diversity in Spain - moving from theory to practice
  • School leader approaches to multicultural education - a Northern Ireland case study
  • Classroom practices for teaching diversity - an example from Washington State (United States)
  • Supporting effective practice: the pending agenda

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mot(s) clé(s) :  formation continue, formation des enseignants, réforme et cadre juridique