Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Etudes et rapports » Rechercher des rapports » Détails de l'étude ou du rapport

     Langue(s) : anglais 

Student Reflections on Lifelong e-Learning


Auteur(s) :  Amanda Jefferies, Peter Bullen, Ruth Hyde

Editeur(s) :  Jisc

Date :  02/2009

  Un rapport de JISC qui porte sur la façon dont est vécue le elearning par des étudiants. 36 étudiants ont été interrogés, sur une période de 2 ans. Ils sont bien équipés en ce qui concerne les TIC (téléphone portable, accès internet, etc.). Les outils de elearning semblent être bien utilisés par les étudiants. Résumé du rapport : « The Student Reflections on Lifelong e-Learning (STROLL) project was a 2 year Learners’ Journeys project which captured a range of learners’ experiences in their HE journeys. Students were already enrolled at either the University of Hertfordshire (UH) or Hertford Regional College (HRC) and the project focussed in particular on the students’ engagement with technology to support their learning. Participants started the project as BA/BSc undergraduates at UH or were enrolled on a Foundation Degree at HRC to complete their honours programmes at UH. The University of Hertfordshire’s bespoke managed learning environment, StudyNet is central to the e-learning provision and strategy at the university. » page de présentation

Télécharger le document :  http://www.jisc.ac.uk/.../strollfinalreport.pdf


mot(s) clé(s) :  enseignement et formation à distance