Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Dernières mises à jour » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Review of educational research


Référence :  Vol. 90, n°3, juin 2020

 
  • Nudging Toward Diversity: Applying Behavioral Design to Faculty Hiring, KerryAnn O’Meara, Dawn Culpepper, and Lindsey L. Templeton
  • Do Book Giveaway Programs Promote the Home Literacy Environment and Children’s Literacy-Related Behavior and Skills?, Merel de Bondt, Ingrid A. Willenberg, and Adriana G. Bus
  • A Meta-Analysis of Relations Between Achievement and Self-Concept, Jens Möller, Steffen Zitzmann, Friederike Helm, Nils Machts, and Fabian Wolff
  • A Meta-Analytic Review of the Relations Between Motivation and Reading Achievement for K–12 Students, Jessica R. Toste, Lisa Didion, Peng Peng, Marissa J. Filderman, and Amanda M. McClelland


Informations complémentaires :
  https://journals.sagepub.com/.../3