Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Sommaires » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Sociology of Education (SOE)


Référence :  Vol. 95, n°2, avril 2022

 
  • Schools as a Relatively Standardizing Institution: The Case of Gender Gaps in Cognitive Skills,Douglas B. Downey, Megan Kuhfeld, and Margriet van Hek
  • Racial Preferences for Schools: Evidence from an Experiment with White, Black, Latinx, and Asian Parents and Students, Chantal A. Hailey
  • Should I Start at MATH 101? Content Repetition as an Academic Strategy in Elective Curriculums, Monique H. Harrison, Philip A. Hernandez, and Mitchell L. Stevens
  • Academic Orientation as a Function of Moral Fit: The Role of Individualizing Morality, Kerby Goff, Eric Silver, and Inga Dora Sigfusdottir


Informations complémentaires :
  https://journals.sagepub.com/.../current


mot(s) clé(s) :  sociologie de l'éducation