Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

ALSIC -Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication (ALSIC)


Référence :  Vol. 19, n° 1, 2016

Thème :  Varia - Social dynamics in open educational language practice

 
  • Introduction to "Social Dynamics in Open Educational Language Practices" , Katerina Zourou
  • Commentary: Preparing teachers for open L2TL: Frameworks for critical awareness and transformation, Jonathon Reinhardt
  • Addressing cultural diversity in preparing teachers for openness: culturally sensitive appropriation of open content, Malgorzata Kurek
  • A Meta-Analysis of Open Educational Communities of Practice and Sustainability in Higher Educational Policy, Teresa MacKinnon, Sarah Pasfield-Neofitou, Howard Manns et Scott Grant
  • From "solitary thinkers" to "social actors": OER in multilingual CALL teacher education, Shona Whyte
  • Translingualism as an Open Educational Language Practice: Raising Critical Language Awareness on Facebook, Carl Blyth et Amanda Dalola
  • Social networking affordances for open educational language practice, Katerina Zourou
  • Epilogue: Open Education, social practices, and ecologies of hope, Steven L. Thorne
  • Recherche : Une première expérience d'écriture collaborative – Enjeux et défis de co-création des textes selon la perspective des membres d'un groupe nouvellement constitu, Krzysztof Kotuła


Informations complémentaires :
  http://alsic.revues.org/


catégorie(s) :  enseignement et apprentissage